nong khiaw - luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu nong khiaw - luang prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu

nong khiaw - luang prabang

Blijf op de hoogte en volg ilse

22 December 2012 | Laos, Luang Prabang

19 december
ik wil terug naar nong khiaw, ik heb pas 23 december men volgende vlucht dus heb ik nog tijd om daar te gaan klimmen, eindelijk! En dan passeer ik terug langs oudomxai, dus wie weet vind ik daar men andere schoen terug, je weet hier nooit in azie kan alles. vanessa gaat ineens door naar luang prabang dus gisteren afscheid genomen, steeds het moeilijkste moment. maar ga haar zeker terug zien ze woont in parijs dus... bij vertrek blijkt dat nog een tijdje dezelfde minivan delen, super.
geen schoen in oudomxai, spijtige zaak, hierna splitsen we dus mensen moeten overstappen naar onze van en omgekeerd. ik had een raar voorgevoel dus ik betaal bij aankomst zei ik. voorgevoel was juist vielen om de vijf botten stil en dan moesten we de van in gang duwen ha ha ha, na zoveelste keer een andere van gezien dus wij met zen allen overgestapt, soit eindelijk aangekomen in nong khiaw was ik heel blij om terug bij die vriendelijke mensen terecht te komen, de vrouw heeft meteen mijn rugzak terug juist genaaid, super toch!
ook de mensen van de bamboo school waren hier nog steeds, ook super tof om ze terug te zien.
ikke daarna direct naar agency voor een dagje klimmen te boeken jeeeeuj.
20 december
eindelijk klimmen! met mijn prive teacher naar de rots jeeeeuj. maar nu komt het, er was nog een oude man die kwam kijken, wat ik niet graag heb dus ik zei tegen de teacher jij mag eerst eentje voor mij leaden.
en dieje vertrekt ineens, ik was nog ni klaar om hem te belayen en dieje zat al op de rots, ikke ela kom is hier, en zelfs dieje zijn 8 was verkeerd geknoopt, ikke sorry maar met u kan ik ni klimmen dit is te gevaarlijk, blijkbaar was het zijn 2de keer!
manager gebeld er zou een andere teacher komen, mr big is zijn nickname omdat hij groot is voor een laotiaan. ok no problem ikke ondertussen de teacher wat bijgeleerd, alle na 30 min staat die manager daar terug mister big is in luang prabang en kan ni komen.
ok dan ga ik naar luang prabang want met deze lesgever gaat het ni.
manager laten bellen voor mijne was tegen te houden, want had die al afgegeven. snel ingepakt, de was was blijkbaar al gedaan, maar ik wil gaan klimmen dus, ik vertrek, vind wel een oplossing. en wie zie ik daar de finse jongen die ik steeds maar blijf onmoeten, maar echt overal, elke keer zeggen we tot nooit meer want hij ging totaal andere kant uit... soit tis hier soms raar. Andere schoen in hostel achtergelaten, ging de andere toch niet meer vinden, naar busstation, er was nog 1 plaatske vanvoor in de tuk tuk, goed voor mij, hop terug naar luang prabang. en wie komt daar aan, de man van men hostel met mijne schoen ha ha ha, en dan nog de manager om te zien of alles ok is, echt kapot lachen.
onderweg kei goe gelachen met een meiske van tokio, wij hebben samen mijne was door de ruit gestoken en zo alles gedroogd ha ha ha.
in luang prabang naar vanessa gsmst, die belde direct ongerust, zijn dan samen gaan eten en lachen over de voorbije avonturen. savonds in de bar nog de braziliaan terug tegengekomen, unk dieje moest normaal al in thailand zitten! soit ikke terug langs agency voor klimmen morgen en daar ontmoet ik mister big. blijkbaar hadden we elkaar voordien ook al in nong khiaw ontmoet.
21 december
om 8u boottour van 1u om te gaan klimmen in luang prabang, maar niet met mister big, spijtig. om 9u kwam hij er dan ook aan met 3 andere mensen voor een introductie les.
blijkbaar bleven 2 van de 3 overnachten in een tent aan de rots, ikke doeme da had ik ook wel willen doen. mister big vroeg me of ik dat ook wou en ik zei ja als gij da kunt regelen.
ok no problem, daar zat ik dan met geen reserve kledij, maar blijkbaar wel met een tandenborstel, tandpasta en een haarborstel, super!
na een dagje klimmen, twas ni echt men dagje, men spieren zijn wat overwerkt denk, maar toch heel goed gelachen, hebben we nog gaan vissen. oh wat is dat hier toch weer kei schoon, super sunset. mister big zorgde dan voor diner, wat die mannen kunnen das ongelooflijk, hoofdingredient van lunch diner ontbijt was weer sticky rice, maar kon me ni schelen. savond lekker gezellig aan het vuur babbelen en lachen was gezellig. vuur moest wel aanblijven want er waren grote vogels die nogal laag vlogen. ik ben curieus of ze in mijn hotel weten dat ik ni ben komen slapen, maar mijn gerief ligt daar veilig dus...
22 december
ikke ni goe geslapen, nen tentje stond een beetje op een helling, tja ikke daar ni gezet ze, mister big zen schuld, na ontbijt terug gaan klimmen, vandaag ging terug vele beter, oh zo rustig hier, na lunch terug klimmen maar te heet voor mij rond 17u boot terug naar de stad en belooft is belooft dus ik moest mister big 4 pinten (600 ml) alle ik kreeg 30 min om te gaan douchen, eindelijk want ik zag al bijna zwart ha ha ha.
en stinken ze na al da klimmen in dezelfde kledij! al goed dat ik altijd een reserve slip in mijne rugzak heb zitten, da was wel luxe.
na een scheef avondje bier drinken bijna mijne gsm verloren, en een super goede nachtrust alleen wat te kort want om 5u tuk tuk naar luchthaven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Zuid thailand

reisverslag volgt nog

Recente Reisverslagen:

04 Februari 2013

bangkok - geheime missie

10 Januari 2013

kho phangan - krabi - bangkok

26 December 2012

bangkok - koh phangan

22 December 2012

nong khiaw - luang prabang
ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 26021

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: