TREKKING KALAW - INLE LAKE - Reisverslag uit Inle, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu TREKKING KALAW - INLE LAKE - Reisverslag uit Inle, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu

TREKKING KALAW - INLE LAKE

Blijf op de hoogte en volg ilse

18 Januari 2013 | Myanmar, Inle

15 januari
vandaag start onze 3 daagse trekking van kalaw naar inle
blijkbaar zijn we met 7. V en ik, 2 nederlandse meiden (jeeeuj) en een frans koppel (serge en marie) met hun neef Janssen. we ontmoeten onze gids James 59 jaar en we zijn weg. prachtige trekking, echt raad ik iedereen aan dag 1 wandel je 6u, elk half uur verandert het landschap, we zien veel cherry blossoms, prachtige bomen, een theplantage, avocado bomen, meer dan een uur lopen we over trainrails, langs een treinstation, en deze rails worden nog gebruikt, want even later moesten we opzij, echt prachtige ervaring, weer het gevoel dat ik india zit, maar dan rustiger denk ik. Het eten van deze trekking is ni normaal lekker. onze gids weet ongelooflijk veel, hij was voordien leeraar wiskunde doet dit gidsen slechts 9 maanden, maar super interessante man. weet ook veel over de natuur en de tribes hier. we passeren nog wat locale dorpen en tribes en we overnachten in een homestay, maar we zijn allemaal nogal tamelijk moe. Ik krijg niemand overtuigt om een spel te spelen, wel gaan er wat locale sigaren rond en ik denk dat iedereen nogal onder de indruk was van het prachtige landschap
16 januari
dag 2 het was toch wel wat frisjes snachts, maar ik had op de markt in kalaw een fleece 2de handstrui gekocht voor 1,5 euro (komt van spullenhulp uit europa) dus ik was voorzien. vertrek om 7u vandaag want we moeten 7u wandelen en optijd zijn voor de lunch en diner in monastry.
ook voor de douche want dat is buiten met koud water en als de zon weg is... we hebben geluk dat we daar kunnen slapen want de head monk is ziek ... het was een stevige wandeling meer up and down, maar het landschap, james zijn verhalen en de sfeer van de groep was geweldig.
na de douche (was een belevenis) met de andere groep bovenop een berg naar zonsondergang gaan zien met natuurlijk wat myanmar bier ;-)
super sfeer.
17 januari dag 3 van de trekking, super goed geslapen hier was het warm,
wakker geworden van het gezang van jonge monks, echt zalig.
dan mijn cadeau (tandenborstels met tandpasta) afgegeven.
de groepen smelten nu wat samen, vandaag moeten we 5u wandelen, en echt platte weg dus... er bloeit iets tussen janssen en vanessa, tja ze spreken beide frans dus... vind ik de andere groep een nieuwe roomy, Azul van colombia, ze is ook 32 jaar en heeft in haar groep hetzelfde voorval met simon en Lindsey.
op het einde van de trek staat en ons nog een prachtige boottocht over inle lake te wachten en nadien moeten we dan afscheid nemen van james.
na wat gepuzzel heeft iedereen een slaapplaats gevonden, min gallar inn was voor mij en azul en v en janssen, super hotel amai. prachtig dakterras. en naart schijnt goed ontbijt, soit vanavond met een deel van de 2 groepen afgesproken om te gaan eten, hier deel je al het eten zoals bij de chinees en met de nodige myanmar biertjes van 600ml was de sfeer weeral super, hebben ons kapot gelachen en afgesproken dat we morgen met zen allen een fiets gaan huren.

• 29 Januari 2013 - 10:31

Wouter:

Da klint weer allemaal prachtig! Blij nog eens wat van je te horen, geen nieuws is wel goed nieuws, maar toch :)
    Biertjes van 600 ml? Das een rare hoeveelheid? En hoe gaan jullie met z'n allen op die ene fiets geraken? :D
    Nog ff volledig losgaan en alles in je opzuigen he! Wij hebben de sneeuw voor regen verruilt nu, dus breng asjeblieft wat zon mee!

Take care!
    Wouter