BAGAN - YANGON - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu BAGAN - YANGON - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu

BAGAN - YANGON

Blijf op de hoogte en volg ilse

24 Januari 2013 | Myanmar, Pagan

20 januari
aankomst in bagan om 3u snachts, dat is hier normaal in myanmar
fleur leren kennen op de bus, samen paard met kar gedeeld tot en met hotel, beetje geslapen en na ontbijt naar de tempels van bagan gefietst.
WAUW bagan is 10000 keer mooier dan ankor watt in cambodia. met de fiets is wel vermoeiend want hier nog echte zand"wegen". prachtige sunset gezien, diner in charmant restoke, savonds relaxen op ons dakterras met fruitshakes in een platiek zakje, unk.
21 januari
om 4u50 uit ons bed voor sunrise, vind ik nog altijd het mooier dan de sunset. boven op de tempel dacht ik mmm een koffie zou mij hier wel smaken en fleur dacht aan een sigaret. 2 min later kwamen onze dromen uit. straf he, dit zou nooit kunnen in ankor watt, smorgens ook bijna niemand aan de tempels, echt magisch. ikke eindelijk een longyi (typische kledij van myanmar, koop ik in elk land) gekocht.
1 nadeel in myanmar en zeker in mandalay en hier in bagan, uw voeten zien gewoon zwart, telkens moet je je schoenen uitdoen en tis hier ni spik en span he. waar zijn die pedicures hier, die je in thailand om de 5 min vindt? vandaag hadden we een tour uitgestippeld, want vanavond terug naar yangon.
22 januari
aankomst in YANGON om 4u. in hotel daddy's home. na wat uurtjes slaap, want die nachtbussen zijn toch vermoeiend, ontbijt om 10u zoals gewoonlijk ei en banaan... dan de stad gaan verkennen, langs china town en de markt waar ik hemdjes met lange mouwen heb gekocht voor india.
hier houden ze echt van donuts amai 6 winkels op korte afstand, hier telefoneren de mensen nog met oude telefoontoestellen opt straat rond een klein houten tafeltje zitten ze dan met 4 te bellen, wel grappig om te zien, sommige mensen hebben al wel een gsm, maar denk dat da duur is voor hun. dan weer dollars in chet gaan wisselen, en beetje stout geweest, engelsmannen hadden chet en ik dollars dus wij gewisseld terwijl we in de bank aant wachten waren, tja twas gemakkelijk zo dus...
savond wou ik eens naar de cinema gaan, zolang geleden, en ik is da naart schijnt engels ondertitteld, je kan maar 1 film kiezen, gemakkelijk toch? soit tis er uiteindelijk ni van gekomen want engels koppel leren kennen bij diner en blijven plakken met wat myanmar biertjes.
23 januari
Alex leren kennen bij ontbijt, ik wou nog even langs een mini supermarkt, want had die gisteren nog gevonden en heb echt eens zin in yoghurt.
ik dacht awel ik doe zo een myanmar blousje aan, de man aan de receptie viel bijna flauw, dit blousje mag je blijkbaar enkel combineren met een longyi. no prob, ikke terug naar boven voor mijne longyi en voila se heel de dag rondgelopen als een myanmar girl. om 13u afgesproken om met alex naar de schwedagon paya en het lake te gaan. hij vond mijn longyi outfit wel knap. voor de paya en lake per accident in een monastry beland en daar een uitgebreide tour gekregen van een monk, we moesten budha wassen en ikke een olifant (heeft te maken met mijn geboortedatum) dan nog wat offers brengen en bidden, twas een leuke ervaring en ja alle meisjes kwamen naar mij om te zeggen hoe mooi ik eruit zag in mijn longyi, dus da was leuk. savond gaan eten en aant hotel kwamen we nog een eenzame reiziger tegen dus na het eten met ons 3 naar een "club" was plezant, was meer modeshow dan club, maar was interessant.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Pagan

myanmar

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2013

PATHEIN - CHAUNG THA BEACH- YANGON

24 Januari 2013

BAGAN - YANGON

20 Januari 2013

INLE LAKE

18 Januari 2013

TREKKING KALAW - INLE LAKE

15 Januari 2013

MANDALAY - KALAW
ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 26029

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: