PATHEIN - CHAUNG THA BEACH- YANGON - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu PATHEIN - CHAUNG THA BEACH- YANGON - Reisverslag uit Pathein, Myanmar van ilse holemans - WaarBenJij.nu

PATHEIN - CHAUNG THA BEACH- YANGON

Blijf op de hoogte en volg ilse

28 Januari 2013 | Myanmar, Pathein

24 januari
heb de eigenaar van hotel laten kiezen of ik voor 4 dagen naar het oosten of naar het westen trek,en hij koos voor het westen dus richting beach.
ik besloot om onderweg 1 nachtje te overnachten in PATHEIN,
rond 14u daar, hier ben ik de enige tourist amai, wat rondgewandeld, langs tempel, die zijn zo mooi in myanmar, hier geraak je niet "tempeld out". dan opzoek naar een andere tempel, de weg gevraagd aan een man op brommer. ok ik breng u voor 25 dollar ikke watte? das kei veel voor myanmar, en hij ok free? goed dus wij naar tempel, ikke wette wa ik zal u een pint trakteren, dieje vond da goed, dus wij naar resto, want echte cafes hebben ze hier ni.leuk voor mij want ik vind da zalig om met locals te praten. dan kwamen er nog 2 collega's van hem mee aan tafel zitten, ik noem hen de 'medicin boys', samen soep gedeeld en veel gepraat over myanmar, ze lieten me fotos zien, heel interessant, enkel wat fotos gezien wanneer ze helemaal weg zijn van de morfine, da was wel wat minder.
zij verdienen 6000 chet/dag das dus 6 euro, de population bestaat hier 50 procent uit mannen en 50 procent uit vrouwen, vrouwen hebben hier evenveel te zeggen en hebben evenveel rechten.
de medicin boys betalen hetzelfde voor eten en drank als mij, ze wouden dan ook perse de rekening delen. aja en ook de mannen dragen hier longyi
maar wel met een ander motiefke. als echte gentlemen brachten de medicin boys me naar huis, maw met ons 4 op 1 brommer ha ha was ook wel eens leuk.
25 januari
naar CHAUNG THA BEACH in een properste volle bus, vol met benzine cans en rijstzakken, en echt vol met mensen, ik zat vanvoor als enige tourist, btw hier rijden ze rechts en het stuur staat ook rechts straf he, voor mij stonden ook nog eens 6 mannen, was een super trage rit, geen 30 km en we deden er 3 uur over. onderweg waren ze hard aan de weg aant werken en zie je veel mensen bedelen voor rijst, want ze weten dat deze bus vol zit. in de namiddag aankomst in chaung tha, eerst op verkenning, ik ben meer dan 2u gaan rondwandelen, het strand was bijna leeg, soms zag je locals voetballen. ik nog wat verder gelezen in mijn boek en relaxd.
26 januari
vandaag brommer met driver gehuurd voor rit naar ngwe saung beach, je hebt driver nodig want je moet 3x riviertje oversteken.
echt zo super mooi, ni normaal, je rijdt uren over het strand dan door palmbomen'bos' en terug over het strand, unieke ervaring, super romantisch eigenlijk, lunch met driver en hij vertelde me weer veel dingen over myanmar echt super interessant zoals het gebruik van de beatle nuts meer info: http://www.wisegeek.com/what-is-a-betel-nut.htm
wat een fantastische dag, na de trip mail checken in enige hotel waar ze internet hebben, goed dat ik dat deed, want vanessa had me gemaild, zij heeft haar bus morgen, maar tegen dat zij hier is, ben ik onderweg naar yangon, tja soms komt het niet uit. Maar blijkbaar zijn judith en martin in mijn hotel! Dat zou kei leuk zijn he, dus ikke naar receptie van hotel, als je die mensen ziet, verwittig me dan, 2 min later werd er aangeklopt, ze zijn hier! ikke hen gaan verrassen, oh die waren super enthousiat en wat blijkt de rest van de groep was hier ook, J en M had de rest gisteren gezien aan busstation, Vanessa weet dit nog niet, ze zal morgen blij zijn iedereen terug te zien. dus ikke met J en M mee naar resto waar ze met zen allen hadden afgesproken, iedereen slaapt in een ander hotel. De rest was ook kei blij, dus tijd voor een feestje! En het leuke was, alle meisjes hadden hun ring aan en de jongens nog steeds mijn zelfgemaakt armbandje, zalig! Janssen en Azul zijn nu blijkbaar een koppel, Simon is terug naar duitsland.
iederen buiten J en A komt me morgen uitwuiven aan het ontbijt in mijn hotel, tzijn schatten.
27 januari
terug in yangon, deze keer voor ander hotel gekozen, geen prive kamer, maar een dorm, voor laatste nacht is da gemakkelijk. hier wel een dakterras, super! kei leuk om mensen te leren kennen, alle overdag wil ik wel even alleen zijn, ikke naar men favo resto in yangon, savonds leuke mensen ontmoet in men kamer, reiservaringen delen is altijd leuk.
28 januari
naast mij ligt ineens een andere man den Romeo uit malaysia, ja het kan soms raar lopen, maar ik vind da dan weer kei leuk he. hij opent zen ogen en ikke ook, en dieje begint te babbelen en kan ni stoppen, kzeg kom we gaan ontbijten anders wordt iedereen wakker. amai da ontbijt was zalig, groenten, fruit (ni enkel banaan), toast, eens gene zoete koffie, zalig!
ik had tijd want men vlucht was pas om 13u.
leuk chillen boven en dan taxi gedeeld met 3 mensen van chili, die blijkbaar een dag te vroeg aan de luchthaven stonden hi hi, tja je weet hier dikwijls ni wa dag of datum het is ze, da kan gebeuren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Pathein

myanmar

Recente Reisverslagen:

28 Januari 2013

PATHEIN - CHAUNG THA BEACH- YANGON

24 Januari 2013

BAGAN - YANGON

20 Januari 2013

INLE LAKE

18 Januari 2013

TREKKING KALAW - INLE LAKE

15 Januari 2013

MANDALAY - KALAW
ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 26033

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: