Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van ilse holemans - WaarBenJij.nu Tokio - Reisverslag uit Tokio, Japan van ilse holemans - WaarBenJij.nu

Tokio

Blijf op de hoogte en volg ilse

05 September 2012 | Japan, Tokio

Het is hier een beetje disneyland, maar ben die tekens al snel gewoon.
Vooral veel rondgewandeld en geproefd vandaag. Ze hebben hier echt alles zoals bij ons in Belgie, zelfs belgisch bier! Alle ook al veel "rare" dingen gezien, maar tot hiertoe nog niets onsmakelijk gegeten. De sushi is trouwens zaaalig lekker en goedkoop :-).
De weg vinden is gemakkkelijk, de haltes vertalen ze in de trein in het Engels dus...
Engels praten kunnen ze echter niet of niet zo goed, maar de mensen zijn wel heel vriendelijk.
Overdag zie je niet veel volk, maar tijdens de spits daarjuist is dat wel wat anders.
Juist mijn 1ste douche ervaren, 3 x andere pantoffels moeten aandoen. Eerst douchen (al zittend tussen schermen van een halve meter hoog) dan in gemeenschappelijk bad, en dan terug "douchen". Soit ik ben zeker proper hi hi. Nu ontspannen in mijne kubus, tis hier nu 19u30, dan iets gaan drinken en slapen want morgen vroeg uit men bed voor een bezoek aan de grootste vismarkt ter wereld (alle dat is het plan)
Ik hoor ook graag jullie verhalen, als je me liever persoonlijk mailt, mail dan naar: ilsegoesasia@gmail.com

• 05 September 2012 - 13:45

Phyllis:

Hoi Ilse!
    Ik ben al blij dat je goed bent toegekomen!! :-)
    Klinkt in elk geval al super! Die kubus waar je in slaapt, is dat zo een 'kamer' van een paar meter op een paar meter waar je zo moet in kruipen maw, enkel een bed? Zoals in the 5th element? (Met den Bruce Willis.

Hier in belgie wordt het trouwens dit weekend super goei weer! BBQ-tijd!
    Wat voor 'shocking news' kan ik nog vertellen...
    - De dieselprijzen zijn weer belachelijk hoog, met als gevolg een prijzenslag tussen de tankstations
    - 2 verdachten van de kasteelmoord zijn onder voorwaarden vrijgelaten.
    - Seksleven is uitgeroepen tot het grootste gesprekstaboe, gesprekstaboe nr 2 is geld.
    - Brahim is stiekem al 3 jaar gestrouwd
    - Veronique de kock is zwanger
    - En nog een schoontje voor af te sluiten: een 37-jarige man vindt 2500€ op straat bezorgt die aan de politie en het geld komt zo terug bij de rechtmatige eigenaar van 93 jaar. Fijn toch dat er toch nog eerlijke mensen zijn!!

voila, dit waren toch zeer belangrijke zaken die je moest weten voor je je reis kan verderzetten ;-)

Voorzichtig zijn eh!
    xxxx

• 05 September 2012 - 13:51

Phyllis:

aha ja, nog vergeten: FOTO's FOTO's FOTO's, aub :-)
    xxxx

• 05 September 2012 - 14:51

Heidi:

Je grote avontuur is eindelijk begonnen.
    Geniet van al die nieuwe indrukken en van de heerlijke sushi (die je binnen enkele weken de oren uitkomt)
    Ik zal je geboeid blijven volgen dus...
    Stay in touch en out of trouble! ;-)

Heidi

• 05 September 2012 - 16:19

Ingrid Vdp:

goed begonnen ilse

• 05 September 2012 - 16:42

Jan De Ceuleneer:

Geniet nog maar even van de luxe daar, straks zal het wel wat anders zijn.

• 05 September 2012 - 22:04

Inge D'Exelle:

Ik ben blij een berichtje van u te lezen! Klinkt plezant ginder!
    Geniet er nog van! En inderdaad af en toe ook is een foto'ke posten hé.
    P.S.: Dankzij Phyllis haar update ben ik ook weer helemaal mee met ons eigen nieuws. :-)

• 06 September 2012 - 18:08

Ilse Holemans:

amai phyllis wat een update :-)
    jep dat is zo een klein slaapkamerke, wat eigenlijk alleen uit een bed bestaat.
    amai zalig bbq weer, enjoy!
    ja sex is hier ook een taboe, op bepaalde momenten van de dag mogen mannen en vrouwen niet in dezelfde wagon van de trein zitten, ik zie hier trouwens ook geen koppeltjes of kindjes of zwangere vrouwen.

ja heidi die sushi ga ik snel beu zijn, zeker als je dat 3 x per dag eet, ik krijg in het restoke achter mijne hoek al korting :-), maar burger king enzo is hier ook.

blijf nog wel even in japan ze jan en veel luxe heb ik niet nodig ze ;-)

vooral vermoeiend inge, morgen laatste dag in tokio, daarna naar iets rustiger, Nikko heet dat, moet naart schijnt ook prachtig zijn.

postkaartjes heb ik nog niet gevonden, maar daar heb ik nog tijd genoeg voor he.
    tis hier 1uur nu dus ik ga terug naar mijne kubus, morgen eens uitslapen se

• 06 September 2012 - 18:54

Annemie:

Ik ben super blij dat je het naar je zin hebt ginderen. :-)
    En ja, foto's ! ! ! Ben zo benieuwd naar hoe het ginder is .
    Ben nog niks kwijt ??? hahahahaha

Kijk al uit naar volgend verslagje van jou en ook van Phyllis
    er waren dingen bij van hier die ik nog niet wist. ;-)

Dikke kus

• 06 September 2012 - 21:02

Nancy:

Hoi Ilse, leuk om te lezen dat de eerste indrukken daar al goe meevallen! En dat je goed bent aangekomen natuurlijk!
    Ik heb nog geen groot nieuws te melden, Robbeke 2 tanden rijker, Anouk 4 tanden armer en happywappy wegens 1e week nog geen huiswerk, en Sofie leest en schrijft supertrots haar eerste woordjes.
    Benieuwd naar je verdere avonturen!!
    Voorzichtig zijn, maar vooral genieten!
    x Nanske x

• 06 September 2012 - 23:42

Johan Meert:

Helaba,

Blij je eerste berichtje te lezen. Je hebt het precies al goe naar je zin. Van hieruit nog ni echt iets nieuws te melden. Tot de volgende xxx

• 07 September 2012 - 00:01

Niki:

Hey meid, zonde dat ik je niet meer gezien heb. Geniet van elke seconde , kijk goed om je heen en neem de tijd om alles in je op te nemen... Het zullen herinneringen worden die je nooit meer zult vergeten :) Enjoy!!! Xxx

• 08 September 2012 - 11:07

Ilse:

@ annemie nee nog niks kwijt denk ik, goed he
    @ nanc amai de tandenfee doet overuren bij jullie
    @ johan ja gisterenavond vooral, eindelijk nen cocktail
    gevonden, woehoew.
    @ niki ben terug vr je het weet
    jullie ook bijna weg, enjoy!

Jetlag is al beter, nu in nikko, na super lange reis,
    blijkbaar splitsen hier de treinen, wist ik ni.
    Heb zo wel goei sushi resto gevonden waar ze vanaf nu take
    away kennen hihi
    nu 3 nachten nikko, daarna met de cocoon, nachtbus nr kyoto.

• 11 September 2012 - 10:01

Veke:

Hey Ilske,

Amai ik heb al veel gemist ondertussen! Kben bij te lezen dat alles goe gaat, dat ge al veel mensen hebt leren kennen en dat ge al wijn gevonden hebt :-)
    Dikke kussen
    Veke xxx

• 13 September 2012 - 14:33

Tibor Babori :

amaaai ilse coool , slaap je in zo een kubus ?

• 15 September 2012 - 16:11

Ilse:

merci veke, komt hier wel goe, moet alleen eens wa vroeger gaan slapen, gisteren wast 1u30 en vandaag zalt ok ni voor 0u30 zijn.
    dikke kussen terug xxx

tibor da was enkel in tokio, nu in beddorms maw stapelbedden, wel luxe ze, eigen kastje, met gordijnen en eigen stopcontact enzo, ok supper douches enzo, ja japan is heeel proper