osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van ilse holemans - WaarBenJij.nu osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van ilse holemans - WaarBenJij.nu

osaka

Blijf op de hoogte en volg ilse

15 September 2012 | Japan, Osaka

laatste nachtje kyoto, morgenvroeg naar festival in osaka: kishiwada danjuri of zoiets, toch leuk dat je niets op voorhand hebt geboekt :-).

kyoto was de max, ga het zelfs missen, zo schoon, twas hier echt feest, zowel op cultureel vlak, als de mensen die ik ontmoet heb.
waarvan ene belg die in mechelen woont, toffe kerel, zijn vriendin, een japanse, woont in antwerpen, de wereld is klein.
enkele tegengekomen van in nikko, straf want kyoto is mega groot.
soit vandaag uitstap gedaan naar nara, ook de moeite. Een hert dacht, mmm lekker plannetje ik zal er eens in bijten, en voila stuk af mijn plan hi hi hi.

btw iemand vissen hebben, want de mensen die mijn appartement huren, kunnen niet tegen het geluid van de filter...

sぁ亜pウェlまてけs (vertaal da maar eens)

  • 16 September 2012 - 10:26

    Veke:

    Hey ilske,

    Ge hebt het daar echt wel naar uw zin, super!
    Tzal waarschijnlijk nog wel meer gebeuren dat je dezelfde mensen tegenkomt, want de wereld is inderdaad mega klein.
    Ik hou een super rustig weekend deze keer want ben wa ziekjes. Goe rusten dus.
    Volgend weekend ga ik naar de zee, ni zo spectaculair als Japan maar ben er toch efkes tussenuit :-)
    Nog veel plezier en dikke kussen!!!
    Veke

  • 16 September 2012 - 13:07

    Annemie:

    We wisten wel dat je mensen ging tegenkomen van bij ons. :-) Blij dat je je nog steeds niet verveeld. haha
    Ik zie dat hert al zo je kaart opeten. ;-) Met mij alles nog hetzelfde . En wat je vissen betreft, ik heb jaren een aquarium gehad en is mij nooit opgevallen dat die filter veel lawaai maken zenne. Raar mensen als je het mij vraagt.:-) Annemie

  • 16 September 2012 - 14:36

    Ilse:

    @ veke
    blijkbaar is mijn reactie niet doorgekomen
    ja de wereld is inderdaad klein.
    oei ziekskes das ni zo goe, hopelijk ben je snel beter.
    ik vind de zee ook de max ze, zeker met een sangriake.
    mercikes, leuk om zo toch contact met jullie te hebben,
    want ik droom dikwijls over belgie en dan word ik met een heel raar gevoel wakker.
    dikke kussen terug
    xxx

    @ annemie
    Als er nieuwtjes zijn, doormailen ze
    ja vind ik wel ne keer leuk om nederlands te praten.
    Ik betrap me er op dat ik in het engels nadenk, raar he.
    Ja ik snap ze ook ni, hopelijk kan mijne buurman hen raadt geven.
    Vervelen kan hier ni, het goeie is dat je met ne rugzak alles bijhebt.
    Je kan steeds gaan nr waar je wil.
    X

  • 16 September 2012 - 14:55

    Sven:

    Ilse, je huurders zijn erg dier-onvriendelijke mensen :( dat van die allergie was duidelijk maar een smoes. Nu de vissen weer, een aquarium verhuis je zo maar niet hoor. Of te wel is ze te lui om het af en toe te kuisen. Echt erg ! Poes voelt zich al thuis hoor

  • 17 September 2012 - 01:20

    Ilse Holemans:

    ja heb zo ook den indruk. Jullie zijn echt schatten
    als je iets wil vanuit azie zeg het maar, dan stuur ik het op.
    Ik dacht al aan kookboeken, maar da kan je ni lezen.
    Anderd vind ik nog wel een idee om jullie tr bedanken ze.
    Dikke dikke merci.

  • 17 September 2012 - 11:15

    Heidi:

    Hey Ilse,
    Dat je in het engels begint te denken, kan ik volledig inkomen.
    Dat had ik al na een weekendje enkele logées uit Londen te hebben gehad.
    Dat je het mist om nederlands te spreken, dat is iets wat je totaal niet kan inschatten maar ook dat heb ik al vaker gehoord van mijn broer die ook een globetrotter is.
    Schrijf maar veel verslagjes hier, dan maken wij wel dat je het niet kan vergeten ;-)

    Dat dromen over Belgie, tja, je moet iets missen om te weten dat het zo slecht nog niet is hé.
    Raar eigenlijk, je droomde over die verre reis toen je hier was en nu droom je over hier terwijl je die droom echt beleeft. Ik hoop dat je telkens leuk gezelschap vindt om je dagdagelijkse ervaringen te delen want zulke prachtige dingen zien en beleven zonder ze te kunnen vertellen...dan gaat ons Ilske wel eens ontploffen denk ik.

    Btw, de PDD was super!!
    Ik weet niet wat jou aandeel hier nog in was maar het was een heerlijke dag, tot en met het zelf koken 's avonds. Dat was origineel en bovendien lekker.Maar dat had waarschijnlijk te maken met de verliezers die het moesten klaarmaken wat hen dan eigenlijk tot absolute winnaars maakte ;-)
    We hebben heel wat talenten gezien en ervaren van onze collega's, waaronder het zangtalent van Ria, amai mijn oren, wat kan die zingen!! We luisterden met open mond naar "It's raining men halleluja"
    Wat had jij daarmee uit je dak gegaan, zeker weten!!!

    Ondertussen al onderdak gevonden voor je visjes? Zoiets verhuis je idd niet op 1.2.3
    Wat is dat voor een gedoe met je huurders?
    Ze hadden dat van je poes en je vissen toch zelf voorgesteld??

    Sayonara !!! (of zit ik daarmee in het verkeerde land?)
    Heidi xxx


  • 18 September 2012 - 03:27

    Ilse:

    Ja dat is snel gekomen, ah dus jij hebt dat ook al ervaren.
    Ik ga da ni verleren ze, maar altijd int engels is op den duur zelfs vermoeiend.
    Ja heb al goe men best gedaan op dit blogje he, ik ga sebie nog eens fotos uploaden se.

    dat is zo, maar das normaal he, thuis droomde ik ook over uitgaan int stad en het werk ze.
    ja al leuke mensen tegengekomen, maar altijd maar voor paar dagen, iedereen heeft zo zijn route
    in gedachten...
    maar nu een meisje van hong kong leren kennen. Dus als ik daar ben en ze tijd heeft,
    want de mensen werken in asia 11u of langer per dag, gaat ze me de stad laten zien.
    ja ja iedereen praat over zijn belevenissen, daarvoor doe ik dit juist he.
    ik besef heel goe hoe goed we het in belgie hebben ze, daarvoor moest ik dit niet doen.
    Ik doe het meer voor het avontuur en uit nieuwsgierigheid.
    Ent was ook een kwestie van nu of nooit, ben tot hiertoe nog maar 1 backpacker tegengekomen
    dieje dat ouder is dan mij, de rest is tussen 24 en 28 jaar, alle dus zoveel ouder ben ik nu ook weer ni ;-)
    wel leuk om zo allemaal hetzelfde 'doel' te hebben.

    joepie dat is heel leuk nieuws, tja ni veel he, paar ideekes kunnen aanbrengen, maar heb niets
    echt kunnen uitwerken. Ja da denk ik ook, ik kan me da wel voorstellen, seg ge had een duet moeten
    doen he, jij kan toch ook goed zingen.

    ik laat hen het even oplossen, ik zou ni weten hoe ik da moet oplossen, mijn ma kan die wel gaan
    halen, maar die is veel weg, en het zijn volwassen mensen ...
    mijne super toffe buurman is ook zot van vissen, hij kent daar veel van ook, dus heb hen gemaild
    dat ze eens bij hem moeten horen.

    unk hier nog niet gehoord, klinkt precies meer iets voor zuid europa ;-)

  • 18 September 2012 - 09:33

    Phyllis:

    Hoi Ilse,

    Hoe was het festival?? Laat me raden, geweldig? :-) Moet wel geweldig zijn! Ik heb is een beetje aan het google geweest om te zien of er geen foto's zijn, maar ik vind precies niks.

    Ik zal is denken wat voor nieuws je MOET weten voor je verder kan vertrekken...:
    - Kate Middleton stond met de borstjes bloot in een Frans roddel boekje, tot grote opschudding van de Britse royals.
    - Opgelet: chinezen protesteren tegen japan!! Voor één of anderen eilandengroep... Voorzichtig zijn eh :-)
    - De herfst is hier van start gegaan, koltruien: check :-)
    - VT4 is sinds gisteren VIER geworden. Met 1x per week man bijt hond, ook elke avond de slimste mens...
    - Ook voorzichtig zijn voor Sanba, de tyfoon die over Zuid Korea en Japan raast.

    Mijn collega koopt straks nog de dag allemaal en dan laat ik je de beste roddels van deze week nog weten!

    Veel plezier ginder nog!

    xxxx

  • 20 September 2012 - 00:00

    Ilse Holemans:

    ja moet dringend werk maken van die fotos.
    Ik heb ook filmkes gemaakt van da festival, is eigenlijk meer een parade.
    Geen last van chinezen hier, ook ni van de herfst. ;-)
    amai zalig, tja ik volg hier niets ivm nieuws, versta daar toch niks van.
    Maar soms hoor ik wel iets zoals die samba.
    Dieje tyfoon is eergisteren in myajima, gepasseerd.
    Vooral veel wind en regen, geen grote schade ofzo.
    Ik zat toen nog in osaka dus zelf niks van gemerkt.
    Tja VIER das hier ver van mijn bed show, maar ga da wel eens googlen, thanlx!

    Merci, jij daar ook.
    Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 26127

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: