luang prabang - nong khiaw - muong ngoi neua - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu luang prabang - nong khiaw - muong ngoi neua - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu

luang prabang - nong khiaw - muong ngoi neua

Blijf op de hoogte en volg ilse

15 December 2012 | Laos, Luang Prabang

luang prabang - nong khiaw - muong ngoi neua

dag erna eens rustig dagje gehouden, ik moest wachten op een pakketje vanuit vang vieng, lang verhaal, vanessa vertrok al naar NONG KHIAW, zij wou daar een nachtje extra zijn dus kwam goed uit en ik had toch geen keuze dan te wachten. ZoE nog tegengekomen, samen gaan shoppen en eten, volk tegengekomen van in de bar gisteren samen ene gaan drinken, twas een rustig relaxt dagje.
11 december
aankomst in NONG KHIAW, amai super gezellig dorpke aant water
direct met vanessa gaan hiken ( die kan echt gene dag zonder)
de mensen in hostel hier zijn mega lief, de gastvrouw heeft mij rugzak gemaakt want de riemen kwamen los en dat voor 1 euro!
hier geen internet, waarschijnlijk zal het wel even zonder zijn nu.
maar ze hebben hier wel een sauna, ongelooflijk want dit dorpke bestaat maar uit 1 straat.
12 december
vertrek voor trekking van 2 dagen met overnachting bij hmong people. was een zware trekking, alle voor mij toch, 1st dag 6u klimmen, waren gisteren nog een fransman tegengekomen en hebben hem overtuigd dus waren we nu met 3 en onze gidsen, onze lunch en diner en ontbijt bestond voornamelijk uit sticky rice. en ja we moesten ieder 3 liter water meesleuren want ze hebben nergens bronwater. zo een tour is niet goedkoop, maar ze gebruiken dat geld voor als ze eens naar een ziekenhuis moeten, voor de rest overleven die mensen met wat ze zelf kweken dus op zo een dorp slaap je tussen heeeel veel dieren. een unieke ervaring, zeker omdat er geen elektriciteit is en die mensen spreken ook geen lao maar hun eigen taal. kindjes zijn heel verlegen en ze spelen hier constant petanque. de sunset is hier prachtig en smorgens, alle eigenlijk heel de nacht door wordt je wakker van de kraaiende hanen das iets minder. we sliepen in een "huisje" met ons 13, wij 3 op een houten "bed" de 2 gidsen op de grond en de familie in de "keuken". ik heb mijn sprookjesboek (engels. laos) cadeau gedaan en ook een woordjesboek, iedereen was enthousiast, was leuk. (al een geluk was er 1 man die laos kon lezen)
wat ik nooit zal vergeten was ons kaarspel, omdat we ieder een andere taal spreken, 1 man kon zelfs niet spreken, had ik het volgende spel bedacht, ieder krijgt 3 kaarten, deler draait 1 kaart van de boek om, als dat een rode is moet de volgende een zwarte spelen, de volgende weer een rode, ...poepsimpel, als je niet kan volgen moet je passen, de eerste die alle 3 kaarten kwijt is is gewonnen, degene die mag beginnen heeft dus meer kans om te winnen zo konden we ervoor zorgen dat we zij het meeste wonnen, zalig goed gelachen en dat met zen allen rond 1 kaarsje.
dag nadien weer 6 uur wandelen maar nu ook veel naar beneden, oef.
wel 4tal keren uitgeschoven, maar da ben ik gewoon he. na de tocht tuk tuk en boottochtje verder naar ander dorp MUONG NGOI NEUA waar we enkel elektriciteit hebben tussen 6 en 9 PM
lekker diner in resto aan het water, zo mooi hier niet te doen, echt paradijs. dit dorp is iets groter en bestaat uit 2 straten. ons bungalowke heeft weer een schoon zicht op het water 1 nadeel geen warm water, maar overdag ist hier toch heet, snachts koelt het wel goed af.
14 december
smorgens vroeg naar de markt, is maar 1 keer per week dus moesten we eens zien dan he, ikke een nieuw flash light gekocht dat je kan opladen, super handig, zeker hier. dan weer gaan hiken 2u heen en 2u terug gewandeld dus viel nog mee deze keer met bezoek aan een dorpke, dit zag er heel chique uit, die hadden elektriciteit en een barretje met koffie enzo! hier gelunchd. om 15 u waren we terug effe douchen want om 15u30 gaan we vissen. we wouden dat eens meemaken dus enkel 2uurtjes met dan als afsluiter de sunset op het water. maar na 1u30 vissen stopten we met ons bootje aan een stenen eilandje en moesten we uit ons bootje, wij unk wat nu? gaan we nog ni terug? twas al donker en frisjes. nope we moesten hout zoeken want we gaan bbqen, wij unk? da hadden wij niet gevraagd, maar ok waarom niet, spannend :-), wij hout gevonden onze gids nog wat extra vis gaan vangen en ja hoor, blijkbaar had hij sticky rice bij en chili en voila se bbq uit de verte kwamen er nog 2 bootjes aangevaren, alle blijkbaar kwamen er nog vrienden van hem mee eten, waren we met zen 5. super leuke ervaring echt, wij heel tevreden terug naar het dorpke en naar ben tree een nieuwe bar, eigenlijk de enige en wie komen we daar tegen? onze gids, ikke hem een pint gegeven, pinten zijn hier 600ml, dieje mega blij, twas happy hour dus ikke in de cocktiails gevlogen, grootste rekening ooit ik moest 15 euro betalen, 3 euro voor 2 cocktails dus reken maar uit he, ja ze dag nadien een katerke