luang namtha - muang sing - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu luang namtha - muang sing - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van ilse holemans - WaarBenJij.nu

luang namtha - muang sing

Blijf op de hoogte en volg ilse

19 December 2012 | Laos, Luang Prabang

15 december
na ontbijt boot terug naar nong khiaw gaat niet anders om zo verder te reizen naar LUANG NAMTHA bij aankomst blijkt dat er 1 schoen van mij nog in oudomxai is, normaal check ik dit steeds, maar vanessa had mijn rugzak al op de bus gelegd en ikke ni gecheckt de buschauffeur had die schoen in oudamxai gezien en die daar achtergelaten, kiekes, tis al avond nu dus diner en gaan slapen
16 december
ik heb vanessa overtuigt om eens een dagje rustig aan te doen, dus hebben we een brommer gehuurd. na ontbijt, wat eerst ni ging want den ober had honger en wou eerst zelf eten, unk? zijn we vertrokken richting MUANG SING wat volgens lonely planet een leuk dorpke zou zijn, was er echter niets te zien, dan even de grens met china gaan verkennen en terug naar luang namtha, de scenery onderweg is wel prachtig, al goe, want de baan was verschikkelijk. ikke nog langs de grote supermarkt voor nieuwe hike schoenen want morgen gaan we weer 2 dagen op trekking
savonds lekkere eend gegeten op de nachtmarkt, super lekker
17 december
beetje last van men maag, en mijn benen staan vol uitslag, blijkbaar vergif van de planten van de trekking maar het doet niet pijn, jeukt alleen wat. toch vertrokken eerst langs markt waar we cadeautjes konden kopen voor de kindjes in het dorp waar we gaan overnachten. onderweg zaten we vast tem 11u want ze waren de baan aan het openbreken om een stuk te vernieuwen, met als gevolg dat we sneller moesten hiken, deze hike is veel gemakkelijker, maar echt in de jungle, totaal andere planten en bomen, ook wel tof, het dorp was vele anders deze keer wel elektriciteit, en een eigen huisje voor ons 7 om in te slapen, ze hadden hier zelfs een winkeltje. De mensen waren hier iets associaler en de andere mensen in onze groep bevielen ons ook niet zo goed, maar kom we maken er het beste van.
onze gids kon niet zo goed engels, maar kon wel super lekker koken met dingen die hij onderweg in het bos vond, hij maakte ook lepels en borden van bananenbladeren, en kookte ons eten in een stuk bamboo, super lekker en weer met sticky rice. savond nog een jongen een goocheltruc aangeleerd en een spel gespeeld, ik weet niet of jullie dat nog kennen van opt school vroeger, ik noem het handje klap. soit was leuk en na wat bier lao en lao lao (zelfgebrouwen drankje, zoals het happy water in vietnam) een goede afsluiter van deze dag.
volgende dag verder hiken, over riviertjes en ... op het einde moesten we door een mega grote plas, was leuk.
savond indisch gegeten eens wat anders dan sticky rice

• 07 Februari 2013 - 23:10

Tim:

Helaba,

Als je terug bent moet je uw reisverslagen toch eens bundelen. Genoeg lectuur om een namiddagje te vullen :-)

XXX