chengde - Reisverslag uit Chengde, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu chengde - Reisverslag uit Chengde, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu

chengde

Blijf op de hoogte en volg ilse

30 September 2012 | China, Chengde

beijng was de max maar door de vakantie hier, ben ik nu in chengde tem dinsdagmorgen.
was een treinrit van 10u heen (enige plaats op een trein dat vrij was omv de vakantie) dinsdagmorgen rit van 4uur terug naar beijng om van daaruit naar hong kong te vliegen.
die treinrit was amazing, ikke tussen 999 chinezen (10 wagens, 100 pers per wagen). Twas beetje afzien vooral omdat ze zo naar me staren, dat ze fotos trekken met hunne gsm ben ik al gewoon, maar das ne second, da staren is wa anders.
uiteindelijk lucy leren kennen op de trein, zij is een dokter in de buurt van chengde en ze kan 10 woorden engels, ik heb haar tot 10 leren tellen en zij mij tot 100 (kon al tot 10)
ik kreeg een koekje van haar, en gaf haar een cakeje terug, blijkbaar was de vertaling van mijn cakeje dat ik aan haar gaf vriendschap dus ze was heel blij,
het laatste uur op de trein was zwaar want dan was het donker en enkel nog oudere mannen op de trein die kei hard stonken.
maar ben goed int hotel aangekomen, heb een kamer voor 4 pers is een hostel (1 afdeling van een 3*hotel) dus zalig, alleen hebben ze er geen wifi en geen internet, wel een bar, maar effe geen drank voor mij, in beijing genoeg gedronken.
kei schone tempels gezien vandaag, hier willen de meisjes met mij op de foto en ja de mensen doen hun best om mij iets bij te leren.
toch blij dat ik treinstation vertaald heb in chinees schrift, is al handig geweest.
zit hier nu tussen 50 mannen waarvan er 5 achter mij staan mee te lezen, ze zijn toch curieus se.
De grootste shock tot hiertoe was nog altijd de aankomst in shangai, gewoon het verschil tussen japan en china is mega groot.

• 01 Oktober 2012 - 12:19

Sabine De Wit:

Hallo Ilse,

Heb je reisverslagen gelezen en heb het gevoel dat je het echt wel naar je zin hebt.
    Ik ben blij voor je, dat je de beslissing hebt genomen om je wensen in tevolgen, top.

Ilse ik heb ondertussen na meerdere telefoontjes met RVA je formulier ontvangen en vervolgens het volledige dossiertje zoals afgepsroken verzonden naar Vlaamse Overheid.
    Ik wou je dit even laten weten, zodat je op de hoogte bent van de stand van zaken.

Zo Ilse, have fun daar en hou je goed n!

Vele groetjes,

Ciao,

Lieven

• 03 Oktober 2012 - 02:21

Ilse Holemans:

amai sabine dikke merci voor de goede zorgen!
    Merci lieven, hoe ist daar trouwens, je hebt mijn prive
    mail he. Ik nu op luchthaven, juist ontdekt dak hier wifi
    krijg als ik paspoort inscan, ole ole.
    Sebie nr hong kong, blij dat ik da geboekt had want tis
    echt ni te doen nu in china, zeker ni in beijing,
    gisteren gaan eten met nen hollander dieje zit daar
    nu een week ocharme. Ze sluiten zelfs subway haltes
    omv het massa volk opt straat. Normaal heb ik straks terug
    facebook kan ik eens updaten he.

• 03 Oktober 2012 - 10:56

Veke:

Kan mij dat levendig voorstellen. Toen ik in een lang ver verleden eens op jamboree ben geweest wilden de japanners en chinezen ook allemaal met mij op de foto omdat ik "rood" haar had. Alsof ik een buitenaards wezen was ofzo :-D Wel grappig, want je zou toch denken dat de tijden veranderd zijn ondertussen...
    Wel super dat je iemand zo blij kan maken met een cakeje, bij ons zouden ze dat waarschijnlijk niet eens aannemen :-)
    Nog veel plezier!!!
    xxx

• 03 Oktober 2012 - 17:54

Peter Sluydts:

hej Ilse, wat een prestatie jom. 10 uur op een trein ! ni te onderschatten ook al is het voor vakantie.
    echt knap. blijf je zo wat in het goede weer (ik en computers he vindt geen vraagteken hi)
    het belgie weer blijft beter dan ze voorspellen vandaag schreven ze in de gazet dat het sloten zou regenen.
    maar is toch nog goed droog gebleven op enkele buien na.
    beste nog.xxxpeter

• 04 Oktober 2012 - 00:00

Johan Meert:

Helaba,

Ben nog maar 2 weken terug van vakantie maar als ik je verhalen zo lees begint het bij ook al weer te kriebelen om op reis te gaan. Mss in december kerstshoppen met Tibor en Hamza in London. Blijkbaar was beijing een feestje want Chengde effe geen alcohol meer voor jou hihi. Geniet ervan en ben al benieuwd naar je verslagje van hong Kong.

Dikke kus X

• 04 Oktober 2012 - 02:24

Ilse:

@ veke ja veel mensen met 'rood' haar heb ik nog ni gezien, in india gaat da nog vele erger zijn,
    hier in hong kong ben ik een van de vele toeristen, weer totaal anders maar ik schrijf vanavond nog een verslagje (kan ik ineens eens op fb) Ja da is, bij ons zouden ze nogal vies kijken denk, of het gewoon naar uwe kop smijten, (heb ik eens meegemaakt in londen, was wel een bedelaar dieje da enkel geld of drank wou denk, dan had hij een bordje moeten zetten he met "no food")
    @ peter ja ik wou da eens gedaan hebben in china, en was trouwens de enige mannier om 'rust' te vinden. Alles was volgeboekt, vanaf nu enkel korte bus of treinritten (max 4 uur) of vliegen, maar dan ben je soms langer onderweg dan de trein omv de afstand naar de luchthaven... In vietnam ga ik weer veel de bus op maar da zijn korte afstanden dus ook met de scooter en de fiets. China is gewoon veeeel te groot. iemand een stuk hebben?
    vandaag ga ik eens naar het strand, ben nu een maand weg en nog geen strand gezien dus....
    het wordt hoogtijd. Hier ist altijd boven de 30 graden geweest (volgens de borden aan de receptie) alleen in shanghai en paar dagen in beijing ergens in de 20. Voor mij dus wat te warm, maar beter te warm dan te koud, als ik mijn backpack aanheb ist wel mega zweten ze.
    @ johan ja londen zalig zeker met die 2, gaat de max zijn en de sfeer met kerstmis in londen, super gewoon. Ben hier al veel mensen van england tegengekomen, gisterenavond nog in de pub, meestal wel toffe mensen, maar zijn hun land beu (tja alleen da weer al)
    Chengde was effe chillen, had da nodig, normaal drink ik elke dag, ni veel soms maar 1 of 2 pintjes, maar tja da vakantiegevoel bllijft natuurlijk, tzal snel gedaan zijn ook, en ja hoe moet je anders mensen leren kennen? ;-)

Ik krijg jullie reactie op mijn gsm daarmee dak zo snel kan reageren, zalig dieje wifi :-)

Merci voor de reacties echt plezant dikke kussen voor jullie alle 3 en goe feesten in studio zondag (zoals altijd) xxx

• 04 Oktober 2012 - 21:25

Hey Ilse!
    Als je naar Hong Kong gaat ga dan vooral naar "the peak"= het hoogste punt van Hong Kong!
    Het zou er prachtig zijn, heb zelf spijt dat ik er toen niet geweest ben! Je kunt er via een kabel baan naartoe en als je je in vorm voelt kun je er via een uitgestippelde weg naar beneden wandelen ;-)
    Ook vooral met de ferrie naar Macau gaan en veel foto's maken van dat casino eilandje ;-D
    De Ladies market in Kowloon niet vergeten te gaan verkennen en voor een drankje tussen de toeristen ga je best naar Lan Kwai Fong :)
    Ben benieuwd wat je er van gaat vinden! Enjoy!! Dikke kus xxx

• 04 Oktober 2012 - 21:29

Niki:

Oh ja en niet vergeten. Chen zhen in China (grenst aan Hong Kong) NIET BEZOEKEN! Is je tijd en geld niet waard!! Chinezen zijn er vuil en maken je gek en het is er zelfs gevaarlijk als je er alleen naartoe gaat! Remember What I told you ;-)
    Xxxxxx

• 05 Oktober 2012 - 03:09

Ilse:

@ niki 'the peak'ga ik ni doen, te druk nu, maar er is een andere toren bank of china tower die ik idp ga doen, ja ferrie naar Macau is het plan voor de maandag, dan zou het daar rustiger zijn.
    Gisteren gaan feesten (bar tocht) in lan kwai fong, man das hier dan ook een groot shopping en bar eiland he, echt de max,zalige bars en clubs he, vanavond ga ik terug met cara (da meisje dat ik in japan heb leren kennen) Das hier zoalsi in osaka, ge moet weten waar de clubs zijn, en de beste zijn opt dak, of in een apartmentsbuilding of in de kelder, alle das mijn ervaring tot hiertoe, dus niet de bars die je gewoon opt straat ziet.
    De ladies market da klinkt goe, super goeie tip, merci!
    Aja en heb jij die light show gezien? die is dus gecancelled tem zaterdag omv die botsing van die 2 boten, der is een schip gezonken, aantal doden ben ik vergeten, maar twaren er veel.
    hopelijk kan ik zondag of maandagavond de show nog zien.

:-) ja ik hoorde van een canadees dat het in shenzen ook wel partytime is maar ik ga ni, want ik heb een vlucht van guangzhou naar guilin, tja ben een beetje ne luxe backpacker op da vlak, ben ne krak in goedkope vluchten vinden he dus...

Alle heb een beetje nen hangover, maar het kon erger.
    Ben 'braaf'geweest van de nacht, ben nog ni zolang terug, maar had het te warm en moet vandaag
    naar ander hostel dus uitchecken. Was toch weeral de oudste, maar het heeft zo zijn voordelen ;-)

• 05 Oktober 2012 - 23:18

Niki:

Super dat je naar Macau gaat! ;)
    De light show heb ik niet gezien dus ben benieuwd! Het duurt volgens mij echt lang voor je Hong Kong helemaal gezien hebt. Je kunt gemakkelijk een hele dag rondwandelen in één straat en nog niet alles gezien hebben met al die verdiepingen in die mega hoge blokken!
    Ik vond het best onoverzichtelijk dus je moet inderdaad goed weten waar je moet zijn ;-)
    Leuk dat je in Lan Kwai Fong geweest bent maar zorg dat je goed weet wat je te drinken krijgt. We volgen je op de voet vanuit België :) Have fun babe! Xxx

• 10 Oktober 2012 - 09:46

Elke Pierets:

Hoi Ilse !
    Je hebt het daar blijkbaar naar je zin, je verhalen zijn leuk om te lezen ! Stuur eens een kaartje he...
    BTW: moest je bedanken van Elke H. voor de schoenen :)

Pai pai Elke

• 10 Oktober 2012 - 12:22