lijiang - dali - kunming - hekou - sapa - Reisverslag uit Hekou, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu lijiang - dali - kunming - hekou - sapa - Reisverslag uit Hekou, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu

lijiang - dali - kunming - hekou - sapa

Blijf op de hoogte en volg ilse

31 Oktober 2012 | China, Hekou

25 oktober om 1u aangekomen in LIJIANG, uiteindelijk in hostel geraakt direct in slaapgevallen want om 7u40 de bus op richting tiger leeping gorges, totaal onvoorbereid, maar anders moest ik dag wachten en na al dat gerelax in chengdu wou ik terug wat sportievere dingen doen.
maw 2 dagen hiken tussen de bergen, francis van senegal en nederlands koppel jeroen en laura leren kennen, samen 2 dagen gehiked en overnacht in hostel half way (njammie soort appeltaart gegeten), was voor mij wat hoog gegrepen in totaal 11 u geklommen en gedaald dus... maar ik wou de sportieve tour op he ;-). namiddag bus terug naar lijiang
savond met ons 4 lekker gaan dineren in lijiang, twas gezellig.
27 oktober smorgens the old town of lijiang gaan bezoeken met de francis, schoon uitzicht vanop den berg, want beneden vooral shops.
in de namiddag met zen allen de bus op richting DALI, man die chauffeur da was ni te doen, heel den tijd claxoneren en zigzaggen iedereen werd en zot van, maar uiteindelijk goed aangekomen en direct Hang (klimmer van in yangshou) gecontacteerd, hij vroeg of we ni afkwamen naar de monkey bar, maar ik was te moe trouwens ik had mezelf voorgenomen om een week niet te drinken na de cc club omv die hangover dus...
28 oktober gaan klimmen met Hang en zijn vrienden. amai da was nogal een rit 1 uur over zandwegen en daarna 30 min omhoog klimmen voor we aan de rots waren, maar ik heb toch 3 keer kunnen klimmen met mijn eigen schoenen en harnas joepie, en heb belaying geleerd, kweet het nederlandse woord ni. tja terug naar beneden over rollende rotsen en tussen spinnewebben jakkes, maar te laat voor de bus dus ikke met den Hang gelift, zijn vrienden waren met de brommer, er waren ni veel autos maar toch chanceke gehad en ne lift terug naar dali old town.
snel gedouched en gegeten en met zen allen naar de monkey bar, feestje ja kon me ni meer inhouden, ik ga jullie de details besparen.
29 oktober was ik wat tam dus een tour rond het lake gedaan met een meisje van new zeeland en een koppel van 74 jaar die al heel hun leven reizen met die tour veel marktjes bezocht (nen nagelknipper gekocht oi oi oi) en vanalles gepoefd, o.a. een rode wortel, smaakt identiek hetzelfde als de oranje die wij kennen. Daar ook de klimrots van dag voordien en ook de chique buurt van china gezien, was interessant. Daarna gaan shoppen en den Hang nog tegengekomen, gaan dineren met laura, jeroen was wat ziek en onze francis had left dali.
30 oktober jeroen nog steeds ziek, ik op men eentje naar KUNMING.
patricia en matche vanuit polen leren kennen, moesten ook naar zelfde hostel, savonds lekker gegeten en ook daniel leren kennen vanuit duitsland hij is al 2 jaar onderweg, hij moest nog naar china, kwam van vietnam dus konnen we reiservaringen delen tof tof tof.
31 oktober vandaag wou ik gaan shoppen, heb wat gerief nodig voor de trekking in SAPA morgen, maar daar zou het goedkoper zijn dus zal ik de eerste dag ginder de nodige dingen moeten zoeken.
vanavond nachtbus naar HEKOU in china en morgevroeg steek ik dan de grens over naar SAPA, wordt een spannend avontuur, want al rare dingen over gelezen, wish me luck.
Volgende verslagje zal vanuit vietnam zijn.
xxx

  • 09 November 2012 - 23:58

    Johan Meert:

    Voilà ik ben weer mee, heb net je 2 laatste verslagjes gelezen.
    Hopelijk bevalt Vietnam je evengoed als China, ben al benieuwd.
    Stuur je straks nog een mailtje, Grtjs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 26130

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: