macau - guangzhou - guilin - dahzai - yangshou - Reisverslag uit Yangshuo, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu macau - guangzhou - guilin - dahzai - yangshou - Reisverslag uit Yangshuo, China van ilse holemans - WaarBenJij.nu

macau - guangzhou - guilin - dahzai - yangshou

Blijf op de hoogte en volg ilse

15 Oktober 2012 | China, Yangshuo

Effe geleden dus efkes heel veel tekst.
MACAU was de moeite voor een dagje, het venetian hotel zou het grootst casino ter wereld zijn, ik zie waarom tis echt mega.
Een paar gratis shows meegepikt in the city of dreams, langs largo de santo en hard rock cafe, daar heb ik een zangeres leren kennen, ze zingt in hong kong, dus ben ik de dag nadien naar haar optreden gaan zien, die kon echt kei goe zingen. Eerst nog naar de antiekwinkeltjes, en de lightshow gaan zien, da was echt amazing. Jep I like hong kong, 1 week is wel genoeg, te veel party en shopping.
next day busrit naar GUANGZHOU was avontuur, iedereen stapte ineens van de bus, ik dacht amai die moeten allemaal dringend naart wc ofzo, nejet ik moest er ook af. Ik zag in de verte een meisje van op de bus, dus heb haar dan proberen te volgen, blijkbaar wast grenscontrole, aan de andere kant (China) stond dan een bus voor de rit verder te zetten. Ge moet u veel bussen, veel chinezen en ikke voorstellen. Soit hostel goed gevonden, was bij mensen thuis, kei gezellig en super lieve mensen, er was nog ene jongen en het klikte wel, nen echte businessman zijn beginnen praten en wandelen om 16u en gestopt om 1u30.
dan vlucht naar GUILIN, deze stad was meer mijn basis voor verschillende uitstappen te doen o.a. de rijstterassen in DAHZAI, de bus heeft mij daar in de middle of nowhere gedropt, maar ik zag ne jongen met nen brommer en dieje heeft mij dan verder gebracht naar dahzai, toen wast efkes spannend want was toch lange rit. Ben daar dan1 nacht geweest. Ben samen met ne roomy om 5u30 opgestaan voor in de donker 40 minuten te gaan klimmen om zo de sunrise te gaan zien, echt prachtig daar.
Dan terug 1 nachtje guilin, toffe gasten ontmoet, die waren blijkbaar ook opt feestje waar ik was in hong kong, samen gaan eten, dag nadien moest ik naar YANGSHOU had al bambooraft geboekt dus had geen keuze.
Yangshou is prachtig, echt ni normaal, bamboorafts waren leuk, de 1ste was met matt ne gast van san francisco, dan bezoek aan boerendorp en visvangst (vogels vangen de vis) en buffalo's gezien, een 2de bambooraft met remy van Zweden, ok toffe kerel, hij gaat hier 6 maanden lesgeven. Aankomst in yangshou was mega spannend, de bus dropte mij in de city, maar ik wist ni waar ik was ze hebben hier ni echt een plan. Ne lieve voorbijganger belde dan voor mij naar mijn hostel, ineens stopt er een minibus vol kindjes, ik moest met hun mee, alle here we go dacht ik he, droppen die mij ergens, was dan nog 20 min stappen uiteindelijk wast al donker en ikke moe, in hostel (redelijk afgelegen) was maar 1 meiske aan de receptie en die kon geen engels, ik wou daar weg, ze verstond me ni, belde hare baas, dieje is me komen halen en heeft me gedropt in hostel int centrum, ikke mega blij dus ene gaan drinken, mega party 'clubs' hier, maar vol chinezen, uiteindelijk in pub beland en daar waren de paar toeristen se, joepie! Twas mijne 'lucky day' want ik hoorde nederlands jeeeeuj, soit die mensen wonen hier al 4 maanden en klimmen graag, ze vroegen of ik ook eens wilde proberen, dus ineens afgesproken, den deze zou ook gaan rotsklimmen, nog goe gefeest die avond ;-).
Blijkbaar heeft er hier een belgisch meisje, Kathy heet ze, een koffiebar met belgische chocolade, wij daar smorgens naartoe en daarna wast zover. Eerst 30 min fietsen en dan klimmen, da is echt de max, echt kicken, 25 meter boven de grond, echt da zicht met al die rotsen man man man, snel gaan doucen en afgesproken om met ons 3 lekker te gaan eten, was super dagje. Vandaag ben ik bij kathy gaan ontbijten, bokes met echte nutella choco!!!! mmmm, deze namiddag gaan kanovaren normaal 20 km en je krijgt 2u30, heb het na 15 km opgegeven, want morgen terug klimmen, kijk er al naar uit, maar eerst een goei pintje drinken, dat heb ik verdient. xxx

• 15 Oktober 2012 - 17:38

Phyllis:

Hoi Ilse,

Ik moet hier is even gaan bijlezen zie ik :-)
    Eerst en vooral wil ik je laten weten hoe m'n reis naar Jordanië was geweest, dat had ik je beloofd :-)
    In één woord, het was FANTASTISCH!!! Elke dag was gewoon echt adembenemend! :-)

Ik heb gedreven in de dode zee, een zeer unieke ervaring! Een heel speciaal gevoel.
    Het mysterieuze Petra bezocht, kei mooi en groot, dat had ik niet verwacht!
    Wadi Rum, de woestijn met rotsen was ook prachtig, daar heb ik op een kameel gezeten (alé, een dromedaris). 'S avonds hebben ik en m'n kamergenoot onze matras buiten gesleurd om onder de blote sterrenhemel te slapen. Zoveel sterren, dat had ik nog nooit gezien!
    Gisteren (zaterdag) hebben we nog een boottocht gemaakt en gesnorkeld aan de koraalriffen van de rode zee. Super mooi, ik heb Nemo gezien en Dora (dat is die blauwe vis met de gele vinnen). Ik was precies in een aquarium aan het zwemmen.

Dat is een hele hele kleine samenvatting! :-)

Genziet nog van je reis!
    xxxx

• 16 Oktober 2012 - 18:40

Annemie:

Super Super Super :-)

• 17 Oktober 2012 - 08:30

Ilse:

@ phyllis
    Amai ja da denk ik ook, moet prachtig zijn daar.
    Ja denk dat da inmens moet zijn, ben al benieuwd naar uw fotos.
    Spijtig dat ik da ni in deze reis kan doen,maar das ni zover he,
    seg en hebben jullie daar zelf nen auto gehuurd?
    Want das ni zo groot he.
    Amai echt moet ik zeker ook eens naartoe,en hoe wast weer daar?
    xxx

@ annemie
    :-) xxx

• 17 Oktober 2012 - 08:33

Ilse:

aja seg phyllis da rostklimmen zou ook nog iets voor u zijn denk,
    kheb vandaag mijn eigen materiaal gaan kopen se :-)
    1 mega nadeel,ik sta echt vol blauwplakken.

• 17 Oktober 2012 - 10:12

Van Den Sande Paul:

Hallo Ilse,

Het waren enkele vrij drukke weken zodat ik pas nu even op je log ben gaan kijken. Ik heb de indruk dat je een mooie reis maakt met heel wat contrasten. Er is inderdaad een heel groot verschil tussen Japan en China. In de grote steden zijn de chinezen wat minder vriendelijk. Ze lopen je inderdaad omver en het verkeer is chaotisch, geen interesse in voetgangers en fietsers. Wacht to je in Inidë komt.
    Guilin, Ynaghzou e en rijstterressen zijn enig. Hoe is het met het klimaat ? Hier is buiten de hevige en frequete regenbuien vrij rustig. Zondag hadden we gemeenteraadsverkiezingen. In Antrwerpen kwam Nva als grote overwinnaars uit de bus. We wensen je nog een verdere prettige reis. Paul.

• 21 Oktober 2012 - 18:42

Dirk:

Hey collega, Ik heb gelezen dat je een schitterende tijd meemaakt. Iedereen is jaloers op je.Hier loopt alles zen gangetje. Enkele zieken (Vera zonder geluid) en veel werk.
    ....Enne ik heb je "eten" zoals afgesproken in je brievenbus gestoken !!

• 22 Oktober 2012 - 15:17

Ilse Holemans:

hier se daar se mister dirk J, heb men mailtje ontvangen eigenlijk?
    Amai wa ne service, zelfs als ik hier zit, toch zalig zone collegs.
    Dikke merci!!
    Hier alles bon, da reizen bevalt me wel, kga morge nog
    eens een verslagje maken, nu beste weg aant zoeken
    vr nr vietnam te geraken, toch altijd blij dat ik mijn bestemming vind
    hopelijk alles beter met uw gezondheid, moet je wa the
    hebben, ze hebben hier the vr alles.
    Dus kan hier gerust pintje teveel drinken hi hi hi.

• 26 Oktober 2012 - 23:42

Johan Meert:

Heleba,

Amai das weer allemaal de moeite wat je ginder hebt uitgestoken. Raften, fietsen, rotsklimmen, kanovaren ... Je bent al een echte avonturierster. Net een vrouwelijke versie van Indiana Jones lol.

Ben al benieuwd naar je volgende avonturen.

Dikke kus X

• 27 Oktober 2012 - 03:34

Ilse Holemans:

ha ha ha beetje, ge had me hier de voorbije 2 dagen moeten
    zien, afzien 11 u gaan hiken, wel op 2 dagen, ni alleen ze
    is te gevaarlijk, ben samen met jeroen en laura van nederland en francis van seatle.
    Hebben boven in hostel overnacht. Man mijn spieren, ik eet
    hier dan ook mega veel.
    Merci voor je mail, ik antwoord straks de mail.
    Hou je warm daar.
    Dikke kussen terug

• 02 November 2012 - 15:40

Phyllis:

Hellow helloooow!

Ik heb het hier even gemist :-)

Ik ben met een groep naar Jordanie gegaan en dus geen auto gehuurd en het weer is daar ZALIG! Nog goe gebruind.

Ik ga nog wat bijbenen ;-)

Nog veel plezier, en ja, ik val in herhaling: wees voorzichtig ;)
    xxxx