hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu

hoi an

Blijf op de hoogte en volg ilse

13 November 2012 | Vietnam, Hoi An

10 november vervolg na het inchecken met nederlanders gaan dineren, daarna duitse meisjes ontmoet zij gaan shoppen, ikke ondertussen met locals praten en daarna in de cocktails gevlogen.
toen we terug in hotel waren was het rond 24u en stonden er 2 argentijnse jongens zielig voor de deur, ik vroeg wat er was en ze kregen geen kamer ze moesten tot 6u wachten voor hun bus, dus ik beetje aant vechten geweest met de concierge (bodylanguage) maar hij kon en wou geen engels praten, ik wou hen laten douchen in mijn kamer en hun backpack bij mij laten maar nee zelfs da mocht ni van hem.
na een uur ofzo kwam er een oudere man voorbij, ik vroeg of hij wou vertalen, ook dat hielp niet, hij boodt de mannen een slaapplaats en gratis douche aan in zijn club omdat hij mij wou helpen omdat ik zo goed voor hen wou zorgen, maar hadden jullie ook gedaan hoor, die waren echt kapot, en nog zo jong begin de 20 dus... uit dank zijn we dan nr zijn club gegaan tot 2u en nog wat gaan wandelen in de stad.
Tege 4u30 lag ik in men bed
11 november
om 8u30 hadden we afgesproken voor ontbijt dan zou ik hen de stad laten zien, maar smorgens regent het hier soms maar echt hard, nadat ik ze een koffie heb gegeven hebben we afscheid genomen, hopelijk gaat alles goed met hen.
dan ben ik gaan uitchecken want wou niets meer te maken hebben met dat hotel dan ben ik gaan shoppen: memory stick en een pot echte nutella choco gekocht, daarna terug zon dus fiets gehuurd en 30 min fietsritje naart strand (had in cat ba op 5 min tijd een bikini gekocht van 8 euro had ik nodig voor de deep water soiling dus ...) aant strand in visresto kate ontmoet, zij woont in new york, zalig.
marjolein smste me dat ze tegen 16u naar hanoi zou komen dus ikke met fietske terug naar de stad opzoek naar een ander hotel
dat was een ramp, na 16u stijgen de prijzen enorm
onderweg aan cafe 43 ben ik mieke en peter tegengekomen super leuk, maar geen tijd want moest hotel zoeken
kate smstte me dat ze er een goei had gevonden, ok zalig
dan nog bagage verhuizen, marjolein smssen, enfin heel gedoe, maar tis in orde gekomen
savonds zouden we dan gaan eten en je gelooft het nooit maar onderweg opt straat josie tegen gekomen dat meisje dat marieke kent dat ook aan rockclimbing doe, hoe toevallig is dees! ik ken josie niet maar kate kende haar, straf he. ik had kate niet over haar verteld, echt toevallig allemaal.
zij en de florian (ook reiziger alleen) zijn dan mee gaan eten en gaan shoppen (ikke lantaarntje gekocht 2 euro) twas nog een gezellig avond want we zijn naar de why not bar geweest, deed ik een beetje zot ik had ineens het idee om aan iedereen te vragen of ze de flintstones kennen ha ha ha ha was echt kapotlachen
12 november marjolein en ik wilden gaan shoppen en een kookcursus volgen. echt ge kunt hier kleedjes laten maken voor 25 euro! volledig naar uw zin, stof kleur stiksel je kan echt alles kiezen, wou er maar 1 kopen maar dan betaal je 40 euro dus ja dan maar 2 voor 50 euro he.
de kookcursus was super, 4 gerechten en we moesten maar 4 euro extra betalen voor de lesgeefster, les duurde 3u of iets langer, alleen zat ik heeeel dik, had beetje last van men maag, savond dan met kate en josie afgesproken, maar ik optijd naar huis voor mijn vlucht
13 november normaal had ik dus een vlucht vanmorgen, maar om 1 of andere reden is mijn gsm alarm niet afgegaan, om 7u maakte marjolein me wakker, ilse you ve mist youre flight.
dus oplossing is een andere vlucht voor morgen uiteindelijk niet zo erg, ik zou 75 procent van de vlucht van vandaag kunnen terugkrijgen morgen op de luchthaven, alle ik hoop het.
het kan iedereen overkomen en na al een 10 tal goed afgelopen vluchten kan het al eens misgaan he, marjolein gaat mee dus heb ik al meer kans dat ik wakker ga geraken ;-)
dan ben ik vandaag maar eens verslagjes aant schrijven geweest, geprobeerd om fotos te uploaden maar na 2u opgegeven. wat info opgezocht hoe ik beter verder reis, 2 boeken gekocht voor 4 euro, schoenen zelf ontworpen voor 20 euro die zouden binnen een uur klaar zijn en nu ga ik douche en met de meisjes uiteten.

Hoi An was de max hier zijn veel minder brommertjes, morgen naar dalat want daar zou ik terug kunnen gaan rotsklimmen, jeeeuj.

het lijkt alsof ik hier tegen 1000 procent reis, maar dat is niet zo hoor, sommige reizigers doen cambodja laos en vietnam op 3 weken das echt zot, ik neem 3 weken voor enkel vietnam en ja ik drink wel eens cocktails maar ben op vakantie he mensen ;-)

  • 14 November 2012 - 18:55

    Danny Rijmenants:

    Amaai snuit ge zijt het er precies goe van ont pakken maar allee ik wens je nog veel geluk en een prachtige verdergaande reis toe...
    By the way ik heb nu een zaak in Schoten in de venstraat 155 Brasserie Pot Au Feu
    Als ge terug bent moet je maar eens af komen

  • 15 November 2012 - 11:03

    Neo En Lau:

    Heeeeeeeeee Ilse!
    Was leuk je weer eens te ontmoeten in Hoi An! Op naar de 10 :)) hahaha
    Ok wij gaan ehm over heel veel uurtjes vliegen naar Saigon!

  • 18 November 2012 - 22:30

    Nanske:

    Ilse echt zalig om uw verslagskes te lezen, tis alsof ge het hier gewoon zit te vertellen! Vele groetjes en bedankt voor je kaartje!! (na bijna een maand aangekomen...)
    xxx

  • 22 November 2012 - 13:40

    Ilse:

    @ danny ja zenne natuurlijk da ik ben op vakantie he
    amai echt da ga goe vooruit dan heb je er 2 nu; schoten is vlakbij he dan kom ik in maart zeker af
    ben al curieuse ze:

    @ neo en lau seg ondertussen zitten we al aan 6 he of al aan 7 bij de 10de ontmoeting ist party he
    toen op de drijvende markt in de mekong delta vond ik wel heel straf ze

    @ nans ja echt? das leuk om te horen; tzit hier soms vol tikfouten , maar tis een ramp ook ze die toetsenborden. das graag gedaan amai nu pas

    hou jullie goed ginder
    xxx


  • 22 November 2012 - 13:50

    Heidi:

    Zaaalig om je reisverhalen te lezen ! Dat je een plantrekker was, wisten we hier wel, maar ik denk dat je jezelf aan het overtreffen bent. Tjonge jonge, wat een geregel en gedoe allemaal, maar het lijkt je enorm vlot af te gaan. Het leest ook idd zoals jij het echt zou vertellen, heeeel "Ilse" ;-)
    Je bent 500 % aan het genieten en dat is het belangrijkste.
    Steek al die ervaringen maar goed diep in je rugzakje des levens, dat kunnen ze je nooit meer afnemen.
    Je "panda"kaartje is ook hier na een maand reizen aangekomen. Bedankt, heel tof dat je aan ons denkt. Er is nog plaats op ons prikbord hoor ;-) (hint)
    Geniet van alles wat je ziet, proeft, ruikt, voelt, leert,...maar altijd met mate(n) xx Heidi

  • 22 November 2012 - 14:34

    Ilse:

    ja je zou me hier moeten bezig zien; ik ben daar echt goed in ja
    lijkt ook ingewikkelder dan het is en een glimlach en enthousiasme werkt hier ook goed
    jeuj dat is leuk want dat is de bedoeling ben nog altijd dezelfde ze hi hi hi
    jep zo is da. vandaag en gisteren eens rustig aan gedaan want was wa ziekskes

    pas maar op sebie stuur ik nog een poster
    kaartjes zijn niet altijd gemakkelijk te vinden en soms ook nogal choquerend dus

    doe ik, als ik zin heb om er eens over te gaan
    zorg ik er wel voor dat ik een plan heb hoe veilig thuis te geraken
    mijn fototoestel wordt dan een handtas en enkel dat neem ik dan mee
    een kaartje van het hotel heb ik ook altijd op zak
    en ja als je alleen bent ist precies gemakkelijker om de weg te onthouden
    dan ben ik niet tegen iemand aant babbelen en let ik beter op zeker hi hi hi

    groetjes aan iedereen daar

  • 22 November 2012 - 14:34

    Ilse:

    ja je zou me hier moeten bezig zien; ik ben daar echt goed in ja
    lijkt ook ingewikkelder dan het is en een glimlach en enthousiasme werkt hier ook goed
    jeuj dat is leuk want dat is de bedoeling ben nog altijd dezelfde ze hi hi hi
    jep zo is da. vandaag en gisteren eens rustig aan gedaan want was wa ziekskes

    pas maar op sebie stuur ik nog een poster
    kaartjes zijn niet altijd gemakkelijk te vinden en soms ook nogal choquerend dus

    doe ik, als ik zin heb om er eens over te gaan
    zorg ik er wel voor dat ik een plan heb hoe veilig thuis te geraken
    mijn fototoestel wordt dan een handtas en enkel dat neem ik dan mee
    een kaartje van het hotel heb ik ook altijd op zak
    en ja als je alleen bent ist precies gemakkelijker om de weg te onthouden
    dan ben ik niet tegen iemand aant babbelen en let ik beter op zeker hi hi hi

    groetjes aan iedereen daar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Hoi An

vietnam

reisverslag volgt nog

Recente Reisverslagen:

20 November 2012

ho chi min city - mekong delta

17 November 2012

hanoi dalat

13 November 2012

hoi an

10 November 2012

ninh binh - hue - hoi an

08 November 2012

hanoi - cat ba island
ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 26151

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: