ho chi min city - mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu ho chi min city - mekong delta - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu

ho chi min city - mekong delta

Blijf op de hoogte en volg ilse

20 November 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

15 november ik reis nu verder met marjolein naar ho chi min city en de mekong delta de laatste week vietnam, daarna cambodia
het vertrek ging moeilijk, 2 x langs hotel met de bus, we hebben dus voor niks snel geweest, dan lange rit naar ho chi min city
daar aangekomen eerst de stad verkend, de markt bezocht, int park waren de mensen aant dansen, opt straat waren mannen een gezelschapspel aant spelen, was leuk om te zien. we zouden een kookcursus willen doen, maar heel duur dus besloten om dat in de mekong delta bij de mensen thuis te doen.
16 november na een super ontbijt de bus op richting chi chi tunnels, we hadden een super gids een veteraan van de oorlog dus hij vertelde aangrijpende verhalen. dan door de tunnels, echt mega smal en pikdonker, ik had geen licht en mijne kleine backpack bij dus iets voorbij de helft gaf mijn voorganger het op dus ik ook want ik zag niets meer en twas echt wel mega benauwd, marjolein was al verder en heeft de tunnels volledig gedaan, chapeau want...
terug aan hotel hebben we een massage gehad van 1uur voor 6 dollar en een pedicure voor 1 dollar inclusief gelakte nagels.
savonds in resto aan straat gaan eten, zo leuk om te zien, je ziet echt een volledige suppermarkt op wielen passeren. zelfs cd s en aanstekers, alles gewoon. daarna cocktails gaan drinken want we hadden geen keus we werden letterlijk binnen geduuwd, maar twas leuk super muziek en super relax dus, wij happy.
17 november twas al effe geleden maar we moesten weer op de foto hi hi h, dan langs de post want mijne rugzak werd wat dik hi hi
door de stad naar war museum, ook heel aangrijpend, maar hoe toevallig ook kate tegengekomen en ja hoor ook laura en jeroen ha ha voor de 5de keer daarna naar water puppet show ook iets typisch om ons wat op te vrolijken. en even later terug laura en jeroen tegengekomen in straatje ni ver van ons hotel, weet ni of deze ontmoeting meetelt bij de 10x ist in ieder geval party time.
daarna nog eens iets raar gegeten, nl gekleurde rijst, maar was best lekker, terug in hotel hadden we beslist dat we de mekong delta op ons eigen gaan doen, leek ons spannend en relaxter dan met een hoop toeristen, soms gaat het niet anders, maar we gaan er gewoon voor, dus busticket geboekt naar ben tre.
voor we naar boven gingen zei men: we removed a bed in your room,
wij unk maar ja hoor marjolein haar bed was weg, enkel de matras lag er nog ha ha ha, typisch vietnam, die doen maar op echt wel grappig.
ook grappig is de weg vragen, ze weten het dan ni zijn en uiteindelijk is dat dan 2 straten verder ofzo, savonds mexicaans gegeten da was mega lang geleden
MEKONG DELTA
18 november
wij kei trots aan ons avontuur begonnen
eerst al een goede deal gedaan met de taxi chauffeur richting busstation
local bus naar ben tre ging kei snel en gemakkelijk
ginder aangekomen stond er al een minibus klaar om ons naar een hotel te brengen, vonden we echt geen goed hotel dus te voet naar een beter hotel. even overleggen met de man aan de receptie wat we allemaal wouden bezoeken, na een paar keer traag te herhalen waren we weg.
blijkbaar waren we de enige die deze vragen stelde,de man viel even uit de lucht, de meeste boeken een tour vanuit ho chi min dus...
maar hij heeft ons goed verstaan want alles verliep prima
een boottocht, bezoek aan stenenfabriek, coconut candy en daarna fietstocht, echt super prachtig, aangekomen in resto samen met de mensen aant koken geweest, we hadden de gerechten op voorhand gekozen, die man sprong gewoon in de vijver en ving de vis met een mand, verser kan ni he, na veel te veel eten verder gefietst nog zo een 10 km, twas al donker als we aankwamen, was een geslaagde eerste dag
19 november
na ontbijt bijna pot choco vergeten oei oei oei
taxi naar een plaatske dat een bushalte moest voorstellen we hadden een papiertje meegekregen met vinh long op zodat de bus zou stoppen en ons zou meenemen. we wisten dat het een gele bus zou zijn.
ok da was ook ni moeilijk, maar dan werden we ergens aan een oversteek gedropt en hadden we totaal geen idee waar we waren.
dan maar beslist om de rivier over te steken dat leek mij logisch
taxi genomen naar het dorp en daar een mevrouw tegen gekomen die ons een nacht aanbood in haar homestay, tegen betaling en wij wouden dat dan uitbreiden met een boottochtje door de smalle kanalen enzo.
dat ging ook goed, super schoon daar maar ben tre was nog mooier
na boottocht met moter een roeibootje in om zo in de homestay te geraken, eerst nog een bonzai farm bezocht, was nu ni speciaal maar moesten wachten op roeibootje dus...
in homestay aangekomen lekker gegeten met nog paar andere mensen, was gezellig
laatste dag mekong delta 20 november
om 5 u uit ons bed in de donker achterop den brommer over het eiland naar de rivier om op tijd op de oversteek boot te zitten om nadien de bus te nemen naar can tho, maar juist boot gemist dus wij opnieuw achterop brommer deze keer voor een lange rit, was zalig, en je hebt alles mee he, de max die vrijheid hier
aangekomen in can tho bootje op voor de drijvende markt daarom dat we er zo vroeg uitmoesten, was super om te zien, en je raadt het nooit ja hoor jeroen en laura tegen gekomen straf he, die zaten ook op een bootje
maar we hadden nog een ontbijt te goed, geen probleem, ineens kregen we brood en banaan, stopten we aan een drijvend bootje voor koffie en ik daar haalde ik mijn pot choco weer boven, zalig toch?
toen begon het te druppelen, maar geen probleem hoor, ons bootje kreeg ineens een dak, systeem zoals de trage rups vroeger.
zalig rustig was dat daar. al goed want ik was wat ziekjes, een gewone verkoudheid ze niks erg he.
nog langs een rijstfabriek, kei interessant konden we zien hoe ze die noodles maken, dan langs kleine kanalen terug naar vaste land in can tho en daar hebben marjolein en ik onze laatste lunch gegeten.
zij had dag nadien een vlucht naar hanoi en ging zou de grens oversteken naar cambodia.
ik wou die dag nog naar hatien, zou een leuk stadje zijn en was ik al dichter bij de grens, want wou de grens smorgens oversteken
maar na 2 pogingen geen bus want die was stuk, na 2 keer afscheid te nemen van marjolein uiteindelijk dus bus op richting rach gia
om 18u was ik daar, bijna geen toeristen, maar ik voelde me veilig
stad beetje verkend nog iets gegeten en relaxt want dag nadien ist weer spannend he,volgende verslag uit cambodia btw ga de grens oversteken met een brommer zalig

  • 28 November 2012 - 01:11

    Johan Meert:

    Helaba,

    Voilà se ik ben weer helemaal mee met je belevenissen uit Vietnam. Man man man das daar precies weer de moeite hè. Op naar Cambodja Grtjs xxx

  • 05 December 2012 - 18:28

    Karen:

    Hallo,

    Hier heb je ondertussen de eerste sneeuw gemist. Maar da's niet zo erg zeker?
    Ik vertrek volgende week op zeeklassen, dus da's iets minder vind ik persoonlijk.

    Heb je je verjaardag goed gevierd?
    Mijn verjaardag zal rustig zijn dit jaar. En ook geen kerstmarkt met jou dit jaar, dju, daar gaan onze tradities :-)

    Dan moeten we dat gewoon dubbel inhalen wanneer je terug bent en vieren we onze verjaardag en kerstmarkt in februari :-)

    Ondertussen is mijn look veranderd (check facebook). Heb vandaag mijn haar gedoneerd om een pruik van te maken. Moet er nog erg aan wennen. Tegen dat je terug bent, zal't weeral wat langer zijn :-)

    Allé, nu ben je weer mee met mijn alledaags leven... Geniet van Cambodja en de rest van de trip... xxx

  • 10 December 2012 - 07:07

    Ilse:

    @johan da is, ondertussen al in laos se, das hier echt de max, na china favoriete bestemming tot nu toe xxx

    @karen
    bwa ik vind sneeuw ook wel tof ze, maar voor mij ook gevaarlijk he hi hi
    aja das minder leuk dan

    ja zenne meer dan 1 keer ;-)
    tis bijna aan u nu he, hopelijk vergeet ik het ni hier, want de dagen gaan hier mega snel
    en int noorden heb ik mss geen internet
    bij deze alvast nen gelukkige he

    watte! serieus! amai ik ben trots op u zenne!
    oh dan moet ik eens zien, mss sebie maar heb nen boel te beantwoorden...
    ben wel mega benieuwd zenne

    thanks xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ho Chi Minhstad

vietnam

reisverslag volgt nog

Recente Reisverslagen:

20 November 2012

ho chi min city - mekong delta

17 November 2012

hanoi dalat

13 November 2012

hoi an

10 November 2012

ninh binh - hue - hoi an

08 November 2012

hanoi - cat ba island
ilse

Enjoy life each day, because life is too short!

Actief sinds 16 Juli 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 26153

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 28 Februari 2013

mumbai - brussel

27 Januari 2013 - 24 Februari 2013

india noord

09 Januari 2013 - 28 Januari 2013

myanmar

16 December 2012 - 06 Januari 2013

Zuid thailand

02 December 2012 - 23 December 2012

laos

25 November 2012 - 16 December 2012

cambodja

28 Oktober 2012 - 25 November 2012

vietnam

21 Oktober 2012 - 28 Oktober 2012

Hong Kong

21 September 2012 - 21 Oktober 2012

China

04 September 2012 - 21 September 2012

japan

Landen bezocht: