hanoi - cat ba island - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu hanoi - cat ba island - Reisverslag uit Ðảo Cát Bà, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu

hanoi - cat ba island

Blijf op de hoogte en volg ilse

08 November 2012 | Vietnam, Ðảo Cát Bà

5 november na een lange treinrit met een wachtende rij vietnameze dames die mij eens wouden zien, hilarisch, ben ik nu om 5u in HANOI.
marjolein zat ook op deze trein dus zouden we samen stad gaan verkennen. ik had goed geslapen alleen wat kort, maar voelde me goed. eerst hotel zoeken, josie (niet josie van rotsklimmen) was daar ook al en zij zocht een slaapplaats voor paar uur, dus kon ze even onze kamer gebruiken, super toch elkaar helpen.
na een zalig doucheke, lekker gaan ontbijten en dan de stad in.
de gevangenis is de max om te bezoeken maar ook wel emotioneel, uiteindelijk is de vietnameze oorlog nog niet zolang geleden.
tempel of literature zou ook de moeite zijn, maar dit vond ik wat tegenvallen was in chineze stijl en heb in china mooiere dingen gezien, tja beetje cultuur na al die natuur ging nog. met zen 2 door de old town gewandeld leuk om te doen, lekker gegeten, ja die vietnamese keuken is de max! terug in hotel weer bryan tegengekomen heb ik ook in china 2x tegengekomen en blijkbaar zaten we op zelfde feestje in hong kong, toch straf he, want er zijn heel veel hotels in vietnam.
marjolein had zin in een cocktail en daarvoor hoef je in hanoi niet ver te stappen en we kregen dan nog korting omdat het nog geen 21u was jeuj.

6 november: martijn kwam ook naar ons hotel hij zou samen met marjolein verder reizen, ik ging richting CAT BA EILAND in halong bai voor te gaan rotsklimmen :-). op busstation marieke en haar vriend terug tegengekomen van op de bus in lao chai, super want zij kennen meisje josie, zij zou in cat ba zitten nu dus ik dacht da gaat hier goedkomen.
na bus, bus, boot en terug busrit op het eiland aangekomen en chanceke gehad, iets klein gaan eten en in da resto was ook het kantoor voor het klimmen te boeken en om 17u wast daar vergadering. hoe goe is dees :-)
effe gaan inchecken in hotel (kamer met prachtig zicht op de bay) en naar kantoor van asia outdoors voor dagtrip klimmen te boeken (kreeg korting want eigen schoenen en harnas). Geen josie tegengekomen, maar wel jeroen en laura van in china wat een toeval, kreeg van hen ook korting voor de tour, zij gingen voor andere tour en hadden 2 kortingbonnen, toch geprobeerd om mensen te overtuigen om ook te gaan klimmen want we waren maar met 2 en dat is wat weinig, maar ze durfden ni.
terug nr men hotel, daar zaten 3 mannen waarvan frank die uiteindelijk soms ook voor het kantoor werkte weer een goed toeval, maar hij had dag nadien andere plannen.
7 november: uitgeslapen en na super lunch op de boot die namiddag gaan klimmen, was zalig en knappe gidSEN want we waren ineens met 14! van waar kwamen die ineens? met frederica afgesproken om samen hot pot te gaan eten in mr zooms resto, blijkbaar zat iedereen daar.
8 november: cat ba island is echt super, vandaag een unieke belevenis opt programma nl deep water soiling, klimmen zonder materiaal moet je gewoon van de rots int water springen, tis te zeggen gewoon? da leek ni hoog maar amai blijkbaar was da springen ni mijn ding, anhoewel ik geen hoogtevrees heb, had ik dat nu wel. savond nog eens nr mr zoon met aantal mensen die ook alleen reizen, leuk om ervaringen te delen.