sapa - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu sapa - Reisverslag uit Lao Chải, Vietnam van ilse holemans - WaarBenJij.nu

sapa

Blijf op de hoogte en volg ilse

01 November 2012 | Vietnam, Lao Chải

1 november de grens oversteken was even op men tanden bijten, een 10u durende rit in een stinkende bus met een hoop chinezen pff, bij aankomst merkte ik al direct het verschil tussen china en vietnam. de mensen zijn veel drukker en gehaaster. soit ik maakte me het eens gemakkelijk en nam een taxi rit naar SAPA. ik dacht amai de taxichauffeur stinkt kei hard, maar uiteindelijk besefte ik dat hij niet stonk, maar ikke.
Ben dan eerst op verkenning gegaan een lekker soepje gegeten op locaal marktje, weer een groot verschil je kan hier zelf je soep samenstellen, not done in china, ook ineens de specialiteit van vietnam geproefd de springrolls en een soort smoutebol, amai da was mega lekker.
Dan eindelijk gaan shoppen, maar 2 dames van australie leren kennen dus effe terrasje gedaan, zo konden we wat praten over de prijzen hier voor ik teveel betaal. uieindelijk goede deal gedaan, regenjasje en rugzak van northface voor 25 euro, jeeeuj want ze vroegen 40 euro. in het hotel boden ze een hike aan naar cat cat, maar heb dit gewoon zelf kunnen doen, was gemakkelijk om de weg te vinden. prachtige natuur en een dansoptreden gezien, was best leuk en gratis ;-). naast mijn hotel (kamer voor 3 pers voor mij alleen, zalig!) was er de misty bar, tja die moest ik eens uittesten, zalige en goedkope cocktails, locals leren kennen en zelfs enkele minuten dj gespeeld, je kan het al raden michael jackson! die vietnamezen gingen uit hun dak, kapotlachen die hun movekes. leuk einde van men eerste dag in vietnam